сряда, 24 април 2013 г.

Домашно овче кисело мляко



В нашия малък град все още има хора, които отглеждот овце.  Всяка година от ранна пролет до края на август ние си купуваме овче прясно мляко, от което приготвям домашно кисело мляко, домашно овче сирене и домашен катък. 
Ето и рецептата за домашно кисело мляко:



Сваряваме  прясното мляко на водна баня. Разсипваме  го в буркани. Аз го правя в компотени. Поставяме  бурканите на място където няма да ги пипаме поне 4,5 часа върху одеало или друга дебела завивка. Оставяме  млякото да поизстине до толкова, че като потопиме пръста  си, да търпи на топлото. На всеки буркан слагашме 1 с.л. кисело мляко /разбито с лъжичка/ и разбъркваме. По-добре е  закваската да е  от домашно мляко, но става и с купено. Затваряме буркана с пласмасова капачка да не се разлива. Завиваме  буркана с одеалото, за да се запази топлината на млякото. След няколко часа проверяваме дали се е стегнало. След това го поставяме в хладилника.






2 коментара:

Точно това ми е любимото мляко и гледайки го сега на тези снимки толкова силно ми се дояде, че не знам какво да правя хахаха Благодаря за красивите снимки, радвам се че все още има хора които сами си правят качествена храна, а не само купена, понеже купеното овче мляко не е същото няма как да лъжем.И в тези купички се сетих за вилата ми и когато бях малка как хапвах от тях.Радвам се че ни давате и рецептата как да си подквасим, това е че ако няма от кой да си вземем закваса от друго домашно мляко т о с купено не става същото.

въпроса ми е какво значи няколко часа 2 , 3 , 5 за да е готово млякото

Публикуване на коментар